خانه / مبانی نظری / مبانی نظری ابتکار و نوآوری

مبانی نظری ابتکار و نوآوری

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری ابتکار و نوآوری

مبانی-نظری-ابتکار-و-نوآوریمبانی نظری ابتکار و نوآوری
دارای ۶۸ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

ابتکار و نوآوری
فصل دوم
۱-    ادبیات موضوع
۲-    تئوری پردازیها
 
تئوری پردازیها :
 در کشور ما به دلیل برخورداری از امکانات طبیعی و منابع خدادای متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بوده‌ایم تا دیگران برای ما فکر کنند و به تولیدات محصولات و فرایندهای جدید بپردازند و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شدن دریافت و به کار گیریم .
همانطور که می دانیم فرایند نوآوری فناورانه مجموعه پیچیده‌ای از فعالیت‌هاست که ایده ودانش را به واقعیت فیزیکی و کاربردهای علمی تبدیل می‌کند این فرایند ، دانش را به محصولات و خدماتی مناسب و دارای اثرات اجتماعی – اقتصادی تبدیل می کند . از سوی دیگر فرایند نوآوری تکنولوژی یکپارچه سازی اختراعات و تکنولوژی های موجود را می طلبد ، تا بتوان از این طریق نوآوری‌ها را به بازار عرضه نمود .
 هشت مرحله ، در فرآیند نوآوری فناورانه وجود دارد که برخی از فعالیت‌های این مراحل می‌تواند همپوشانی داشته باشند . این مراحل عبارتند از :
۱-    تحقیقات پایه : این مرحله ، تحقیقاتی است که برای افزایش فهم و درک عمومی ما از قوانین طبیعت صورت می‌پذیرد . این فرایند ، تولید دانش در طولانی مدت است . تحقیقات پایه می‌توانند به کاربردهایی مشخص منجر شود یا فاقد کاربرد خاصی باشد .
۲-    تحقیقات کاربردی: تحقیقاتی است که درجهت حل یک یا چند مشکل موجود در جامعه ، هدایت می‌شود مثل تحقیقاتی که جهت ساخت داروی درمان بیماری شناخته شده‌ای انجام می‌شود . تحقیقات پایه و کاربردی از طریق خلق سیستماتیک دانش جدید در جهت تکمیل دانش قبل به پیشرفت علم کمک می ‌کنند .
۳-    توسعه تکنولوژی : فعالیتی انسانی است که دانش و ایده را به سخت افزار فیزیکی ، نرم افزار و یا خدمت تبدیل می‌کند این امر می تواند شامل اثبات امکانپذیری ایده ، ارایه الگوی طراحی یا ساخت و تست نمونه آزمایشی باشد .
۴-     پیاده سازی تکنولوژی مجموعه فعالیتهای مرتبط با عرضه محصول ، به بازار است . پیاده سازی تکنولوژی به اولین استفاه عملیاتی جامعه از ایده یا محصول اطلاق می‌شود این مرحله در برگیرنده ملاحظات فراوانی همچون هزینه ، ایمنی یا حتی ملاحظات زیست محیطی است که این فعالیتها ، متضمن موفقیت محصول یا خدمت ، در عرضه تجاری است .
۵-     تولید : فعالیتهای مرتبط با تبدیل گسترده مفاهیم طراحی یا ایده‌ها به محصولات و خدمات است . کلیه فعالیتهای ساخت ،کنترل تولید ، لجیتیک و توزیع ، در این مرحله واقع می‌شوندا .
۶-    بازاریابی : فعالیتهایی است که خواست مشتریان برای در اختیار گرفتن تکنولوژی را تضمین می‌کند این مرحله ، ارزیابی بازار ، استراتژی توزیع ، ارتقای بازار و سنجش رفتار مشتریان یا شامل می‌شود .
۷-    انتشار : استراتژی و مجموعه فعالیتهایی که موجبات استفاده گسترده از تکنولوژی وتسلط آن را در بازار را فراهم می آورد تکثیر ، به شیوه بهره‌گیری از تکنولوژی و روشهای بازاریابی تکنولوژی بستگی دارد .
۸-     ارتقای تکنولوژی : مجموعه فعالیتهایی که باعث حفظ مزیت رقابتی تکنولوژی می‌شود فعالیتهایی همچون بهبود تکنولوژی ، بهبود کیفیت ، کاهش هزینه و پاسخگویی به نیازهای خاص مشتریان ارتقای تکنولوژی ، مسلماً دوره عمر تکنولوژی را افزایش می‌دهد (‌خلیلی ، ۱۳۸۱)
۹-    چارچوبهای حاکم بر جامعه : علاوه بر عوامل مذکر دولت با سیاست‌گذاری نوآوری در شرکتها ، قادرند نوآوری فناورانه و دیگر انواع نوآوری را تحت تاثیر قرار دهند گر چه در یک جامعه مدرن ، اکثر فعالیتهای اقتصادی توسط سازوکارهای بازار و شرکتهای سرمایه‌گذار انجام می‌شود . اما برخی مواقع همانگونه که ذکر شد دولت با دخالت در حوضه‌های قانونگذاری آموزشی ، محیط زیست ، ساخت‌ها و تحقیقات و .. دخالت‌هایی در ساز وکار بازارها کند .
 اما بسیار مهم است که دولتی بداند در چه موری دخالت کنند و در چه اموری وارد نشوند تا ساز وکار بازار مختل نشود یکی از سیاستهای پیش بینی شده دولتها برای نوآوری استفاده از سیاست گذاری گزینشی نوآوری یعنی ترکیبی از سیاستهای مختلف با توجه به شرایط جامعه‌ می‌باشد
عوامل موثر بر بهبود فرایند نوآوری : نهادی کردن بهبود نوآوری یک طرحی سیستمی است و شامل تغییرات فراگیر در سطح فردی ، گروهی و سازمانی می‌باشد (‌البته عامل اجرا و تغییر در جهت فراهم آوردن زمینه و شرایط این تغییرات ، سازمان می‌باشد ) در سطح فردی ، فرد در مورد پذیرش یک رفتار جدید در اینجا و اجرای طرحهای نو و استمرار آن تصمیم‌گیری می‌نماید .
از عوامل موثر بر پذیرش یک رفتار در سطح فردی ، داشتن تواناییها و مهارتهای مرتبط با ؟؟ کاری و انگیزش درونی باور فرد به توانایی‌ها و مهارتهای خود و باور فرد به مفید بودن نقش خود و تغییرات ، باور اولیه مبنی بر مورد پاداش قرار گرفتن رفتار جدید ، می‌باشد .
استمرار این رفتار جدید در سطح فردی منوط به این مسئله است که بین نتایج مورد انتظار فرد از انجام یک رفتار و نتایج واقعی و هماهنگی وجود داشته باشد و فرد نسبت به این رفتار جدید احساس تعهد نماید . سطح تعهد فرد به یک رفتار وقتی که آن را به صورت آزادانه انتخاب کرده و دیگر اینکه همه از آن آگاهی داشته باشند ،‌افزایش می‌یابد .

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری ساختار حافظه و انواع حافظه

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری ساختار حافظه و انواع …