خانه / مبانی نظری / مبانی نظری تئوری ساختار مالکیت رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه ونقد شوندگی بازاری

مبانی نظری تئوری ساختار مالکیت رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه ونقد شوندگی بازاری

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری تئوری ساختار مالکیت رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه ونقد شوندگی بازاری

مبانی-نظری-تئوری-ساختار-مالکیت-رابطه-ساختار-مالکیت-با-کارآیی-بازار-سرمایه-ونقد-شوندگی-بازاریمبانی نظری تئوری ساختار مالکیت رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه ونقد شوندگی بازاری
دارای ۴۶ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

تئوری ساختار مالکیت رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه ونقد شوندگی بازاری
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
۱-۲ مقدمه    28
2-2-مبانی نظری تحقیق- بخش اول:    29
1-2-2 تئوری ساختار مالکیت    29
2-2-2 تعاریف حاکمیت شرکتی    29
3-2-2سهامداران و حاکمیت شرکتی     32
4-2-2 ترکیب مالکیت و حاکمیت شرکتی    33
5-2-2 ترکیب مالکیت و سهامداران عمده    34
1-5-2-2 فرضیه نظارت کارآ    36
2-5-2-2 فرضیه همسویی استراتژیک    36
3-5-2-2 تأثیر سهامداران عمده مالی بر هزینه های نمایندگی    37
6-2-2 رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه    37
7-2-2 رابطه ترکیب مالکیت با نقدشوندگی بازار    38
8-2-2 نقش سهامداران نهادی در عدم تقارن اطلاعات    42
9-2-2 اهمیت  حضور سهامداران عمده در حاکمیت شرکتی    45
10-2-2 سهامداران نهادی و عمده به عنوان ناظر    46
11-2-2 نقش سهامداران نهادی در نظارت بر شرکت و انتقال اطلاعات    47
12-2-2  تاثیر تمرکز مالکیت بر قیمت سهام    48
13-2-2 دلایل و انگیزه های انحصار سهام در شرکت های عضو بورس    49
14-2-2 سهامدارعمده در نظام حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار ایران    50
15-2-2 برابری در توزیع اطلاعات    51
16-2-2 عدم تقارن اطلاعات و کارایی بازار    53
17-2-2عدم تقارن اطلاعات و فرضیه پیام دهی     55
18-2-2 پیامدهای عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه    56
19-2-2 مدیریت سود    58
20-2-2 انگیزه های مدیران برای گزارشگری جهت دار    59
1-20-2- 2اندازه شرکت    59
2-20-2-2 مالیات بر درآمد    60
3-20-2-2 قراردادهای بدهی    60
4-20-2-2  انحراف در فعالیتهای عملیاتی    61
5-20-2-2 تغییرپذیری سود    61
21-2-2 روش های مدیریت سود    61
22-2-2 پیش بینی اجزای اختیاری اقلام تعهدی به کمک متغیرهای حسابداری    62
23-2-2 پیش بینی روابط بین اقلام تعهدی و جریانهای نقدی    63

مقدمه
پیرامون مفهوم مدیریت سود، عقیده بر آن است که سرمایه‌گذاران درصدد پرداخت بیشتر در زمینه‌ خرید سهام از شرکت‌هایی هستند که دارای الگوی رشد سود هستند. شواهد حاکی از آن است وقتی که شرکت‌ها رشد سود را نقض می‌کنند، ارزش سهام تا میزان قابل توجهی افت می‌کند. مدیران‌شرکت‌هایی که طی چندین سال دارای الگوی رشد سود هستند، راه‌هایی را برای ادامه گزارش افزایش سود در هر دوره اتخاذ می‌کنند که یکی از راه‌ها پایین آوردن سود به هنگام افزایش و هم چنین بالا بردن سود به هنگام کاهش آن است. شدت و میزان این اعمال نظرهای مدیریت ممکن است بدلایل مختلف، تغییر کند. یکی ازمهمترین دلایل، تاثیر ونظارت هیئت مدیره شرکت برمدیر برای‌گزارشگری مالی دلخواه هیئت حاکمه می باشد.
شاید بهترین راه برای اندیشیدن در مورد مدیریت سود این باشد که هدف اولیه گزارش‌های مالی حل نمودن مشکل عدم تقارن اطلاعات است. به خاطر داشته باشید که عدم تقارن اطلاعات به این حقیقت باز می‌گردد که مدیران واحد‌های انتفاعی نسبت به افراد خارج از شرکت به اطلاعات واقعی شرکت بیشتر دسترسی دارند. در واقع گزارش‌های مالی وسیله‌ای را برای مدیران فراهم می‌کند تا اطلاعات حاصل از عملکرد شرکت را به استفاده کنندگان صورت‌های مالی انتقال دهند. اگر گزارش‌های مالی به مدیران اجازه‌ میزانی از انعطاف پذیری را ندهد، برای مدیران انتقال اطلاعات پیرامون شرکت به استفاده کنندگان صورت‌های مالی مشکل خواهد بود. به دلیل آن که رویه‌های مشابه حسابداری امکان فراهم نمودن مفیدترین اطلاعات را در همه موارد ندارد.
موضوع تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تمرکز مالکیت و عدم تقارن اطلاعاتی با مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. در این فصل، مبانی نظری موضوع تحقیق باتوجه به دانش موجود در رشته حسابداری و رشته مدیریت ارائه شده است و همچنین تحقیقات انجام شده قبلی نیز بررسی و نتیجه گیری شده است. 

۲-۲-مبانی نظری تحقیق- بخش اول:
۱-۲-۲ تئوری ساختار مالکیت 
باید توجه داشت که تأثیر ساختار مالکیت بر عملکرد و بازده شرکت ها موضوعی پیچیده و چند بعدی است. به همین دلیل انواع تعارض و تضاد منافع بین اشخاص و گروه ها را می توان انتظار داشت که از جمله آنها می¬توان به تضاد منافع بین مالکان و مدیران، سهامداران و طلبکاران، سهامداران حقیقی و حقوقی، سهامداران درونی و بیرونی و غیره اشاره نمود. با وجود این، یکی از مهم ترین ابعاد تئوری نمایندگی به  ناهمگرایی منافع بین  مدیران و سهامداران مربوط می شود  که  موضوع  اصلی اکثر تحقیقات در این زمینه را تشکیل می دهد. به اعتقاد صاحب نظران، سهامداران همواره باید نظارت مؤثر و دقیقی را بر مدیریت اعمال نمایند و همواره تلاش کنند تا از ایجاد مغایرت در اهداف و بروز انحراف در تلاش های مدیران جلوگیری شود. البته در هر صورت سهامداران با انتخاب مدیران و تفویض قدرت تصمیم گیری به آنان تحت شرایطی ممکن است در موضع انفعال قرار داشته باشند که شدت  و ضعف آن بستگی  زیادی به عملکرد، صحت و دقت  تصمیمات  سهامداران  دیگر خواهد داشت (پوشنر،۱۹۹۳،ص۱۳۳-۱۲۱)  .


دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی رفتار مصرف کنندگان

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی …