خانه / مبانی نظری / مبانی نظری سبد دارایی ها ، نقدشوندگی و قیمت دارایی ها

مبانی نظری سبد دارایی ها ، نقدشوندگی و قیمت دارایی ها

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری سبد دارایی ها ، نقدشوندگی و قیمت دارایی ها

مبانی-نظری-سبد-دارایی-ها--نقدشوندگی-و-قیمت-دارایی-هامبانی نظری سبد دارایی ها ، نقدشوندگی و قیمت دارایی ها
دارای ۷۴ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

سبد دارایی ها ، نقدشوندگی و قیمت دارایی ها
فصل دوم    22
2-1) مقدمه    23
2-2) نظریه سبد دارایی¬ها    24
2-3) مدل استاندارد قیمت¬گذاری دارایی¬های سرمایه-ای (CAPM)    30
2-3-1) مدل قیمت¬گذاری دارایی¬های سرمایه¬ای تعدیل شده (A-CAPM)    45
2-3-2) مدل آچاریا و پدرسون    47
2-3-2-1) سه ریسک نقدشوندگی    53
2-3-2-2) مفاهیم ماندگاری نقدشوندگی    56
2-4) مروری بر مفاهیم نقدشوندگی    58
2-5) معیارهای نقدشوندگی    63
2-6) نقدشوندگی و قیمت دارایی¬ها    66
2-7) پیشینه پژوهش :    68
2-7-1) مطالعات تجربی صورت گرفته در سایر کشورها :    68
2-7-2) مطالعات تجربی در ایران :    84
2-8) جمع¬بندی :    92

مقدمه

با توجه به رشد سریع صنعت سرمایه¬گذاری از لحاظ تئوری و عمل که در بازار سرمایه و پول ایران نیز قابل مشاهده است، استفاده از تئوری¬ها و استراتژی-های نوین سرمایه¬گذاری ضرورت یافته است. استفاده اشخاص و نهادهای سرمایه¬گذاری و بنگاه¬های اقتصادی فعال در بازارهای مالی، این وظیفه خطیر را بر عهده دانشگاهیان قرار داده است تا مسئولیت جدیدی را در حوزه¬ی این رشته علمی بپذیرند.
تاکنون تعداد محدودی پژوهش در این زمینه در ایران صورت گرفته است. به همین دلیل بر آن شدیم تا یکی از مدل¬های مطرح در زمینه اقتصاد مالی را که تاکنون در ایران انجام شده است، مورد بررسی قرار دهیم. در این راستا در این فصل ابتدا مبانی نظری این الگو ارائه می¬شود و سپس کارهای تجربی انجام گرفته در خارج از کشور و داخل کشور تحلیل می-شود.      
۲-۲) نظریه سبد دارایی¬ها

    در سال ۱۹۵۰ هری مارکویتز مدل اساسی سبد دارایی را ارائه کرد که مبنایی برای تئوری مدرن پرتفوی گردید. قبل از مارکویتز سرمایه¬گذاران با مفاهیم ریسک و بازده آشنا بودند. اگرچه آنها با مفهوم ریسک آشنا بودند ولی معمولا نمی¬توانستند آن را اندازه¬گیری کنند.   پرتفوی عبارت است از سبد دارایی که سرمایه¬گذار آن را با ترکیب¬های مختلفی از دارایی¬های مالی متنوع ، نگهداری می¬کند. سرمایه-گذاران از قبل می¬دانستند که ایجاد تنوع مناسب است و نباید « همه تخم¬مرغ¬هایشان را در یک سبد بگذارند » . با این حال، مارکویتز، اولین کسی بود که مفهوم سبد دارایی و ایجاد تنوع را به صورت روش رسمی بیان کرد. او به صورت کمی نشان داد که چرا و چگونه تنوع¬سازی سبد دارایی می¬تواند باعث کاهش ریسک (مجموعه سرمایه¬گذاری) یک سرمایه¬گذار شود.
تشکیل یک پرتفوی متنوع، میزان ریسک را تا حد زیادی کاهش می¬دهد. مارکویتز درصدد برآمد تا روش¬ها و ایده¬های موجود را در قالب یک چارچوب رسمی سازمان¬دهی کرده و به این سوال اساسی پاسخ دهد که آیا ریسک سبد دارایی با مجموع ریسک اوراق بهادار منفرد، که روی هم پرتفوی را تشکیل می¬دهند برابر است؟
     تئوری پرتفوی یک نگرش عملی به سرمایه¬گذاری است. قبل از ارائه مدل مارکویتز، تحلیل اوراق بهادار بر مبنای جستجوی راهی برای یافتن اوراق بهاداری که قیمتی کمتر از ارزش ذاتی  خود داشتند، استوار بود. فبوزی ،(۱۹۹۵) عنوان می¬کند، فرض اساسی تشکیل پرتفوی آن بود که پرتفوی بهینه از گردآوری چنین اوراقی فراهم می¬آید. اما مارکویتز بدرستی خاطر نشان ساخت که برمبنای چنین نظریه¬ای دیگر پرتفویی وجود نخواهد داشت، زیرا سرمایه¬گذار تمامی سرمایه خود را تنها روی یکی از اوراق بهادار که بالاترین بازده را داراست، سرمایه¬گذاری خواهد نمود.
     مشکل اساسی در این بین آن بود که رویه¬های قبلی، عامل عدم اطمینان از آینده و جریان¬های نقدی حاصل از دارایی¬های خریداری شده را نادیده می¬گرفتند و بدین ترتیب هیچ¬گونه هم¬خوانی با دنیای واقعی و آنچه سرمایه¬گذاران در عمل انجام می¬دادند، نداشتند. مارکویتز به وسیله معادله¬های ریاضی نشان داد که تا وقتی عامل ریسک در محاسبات وجود نداشته باشد،   هر گونه تنوع بخشیدن به دارایی¬ها در یک سبد دارایی بی¬ثمر خواهد بود.  با توجه به این امر مارکویتز این فرض اساسی را مطرح ساخت که سرمایه¬گذار بازده مورد انتظار را به عنوان عامل مطلوب و انحراف معیار بازده را به عنوان عامل نامطلوب باهم در نظر می¬گیرد (و یا باید در نظر بگیرد). با استفاده از این قاعده، مارکویتز توانست به تشریح انتخاب سبد دارایی توسط سرمایه¬گذاران بپردازد.

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی رفتار مصرف کنندگان

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی …