خانه / مبانی نظری / مبانی نظری فیروزه و آمیخته بازاریابی

مبانی نظری فیروزه و آمیخته بازاریابی

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری فیروزه و آمیخته بازاریابی

مبانی-نظری-فیروزه-و-آمیخته-بازاریابیمبانی نظری فیروزه و آمیخته بازاریابی
دارای ۷۱ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
 

فیروزه و آمیخته بازاریابی

فصل دوم    11
پیشینه تحقیق    11
بخش اول: مبانی نظری مرتبط به «فیروزه»    12
2-1-1- مختصری در مورد تاریخچه جواهرات    13
2-1-2- قدمت استخراج فیروزه    14
2-1-3- علم شناخت سنگهای قیمتی و اهمیت آن در جهان    15
2-1-4- انواع فیروزه    16
2-1-5- نحوه ساخته شدن فیروزه    18
2-1-6- فضیلت فیروزه در اسلام    18
2-1-7- معادن فیروزه    19
2-1-8- کلیاتی در مورد برش و جلای کانی‌ها و سنگهای جواهر رنگی    26
2-1-9- تراش فیروزه    28
2-1-10- مشخصات بهترین نوع فیروزه تراشیده    33
2-1-11- صادرات فیروزه:    34
بخش دوم: مبانی نظری مرتبط با «آمیخته بازاریابی»    36
2-2-1- تعریف بازاریابی    37
2-2-2- فلسفه مدیریت بازاریابی    37
2-2-3- عوامل مؤثر در تغییر تقاضا    41
2-2-4- عوامل مؤثر در اقدام به خرید    42
2-2-5- فرآیند تصمیم خرید    45
2-2-6- مفهوم مدرن بازاریابی    51
2-2-7- آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)    52
2-2-8- جایگاه یابی در بازار    63

بخش اول: مبانی نظری مرتبط به «فیروزه»
 
2-1-1- مختصری در مورد تاریخچه جواهرات
شناخت و استفاده از نگین‌های رنگین و زیبا و یا به عبارتی از جواهر قدمت هفت هزار ساله دارد و از میان اولین سنگهای جواهر شناخته شده: عقیق، آمتیست (Amethyst)، کوارتز (Quartz)، کهربا (Amber)، گارنت (Garnet)، یشم سبز (Jade)، یشم (Jasper)، صخره پاره‌های مرجانی رنگین (Coral)، لاپیس لازولی یا سنگ لاجورد (Lapis Lazuli)، مروارید (Pearl)، سرپنتین (Serpentine)، زمرد (Emerald)، و فیروزه (Turquoise) را می‌توان نام برد.
سنگهای قیمتی نمایانگر ثروت و تشخص بوده و فرمانروایان قدیم از نگین‌هایی که از این کانیهای جواهر ساخته شده بود استفاده می‌کردند. امروزه نگین‌های جواهر روی پایه‌هایی از طلا یا پلاتین نصب شده و برای زینت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمانهای قدیم سنگهای قیمتی علاوه بر ارزش مادی، بیشتر جنبه سحر و جادو داشته و بعنوان طلسم برای صاحبان جواهرات محسوب می‌شده اند. باور بر این بوده که دارندگان طلسم قادر به دور کردن شیاطین، امراض و دیگر حوادث ناخوشایند از خود هستند و عقیده داشتند که فرشتگان آنها را حمایت کرده و از سلامتی و خوشبختی برخوردار خواهند ساخت. دریانوردان با داشتن یکی از این طلسم‌ها اطمینان داشتند که راه خود را در دریا گم نکرده و به سلامت به خانه باز خواهند گشت. تا اوایل قرن نوزدهم همچنان اعتقاد بر این بود که سنگهای قیمتی بعنوان شفا دهنده بیماریها و ناراحتی‌های جسمی مؤثر هستند.
در نتیجه باور انسانها به رابطه مافوق طبیعی بین سنگهای جواهر و عاملم ناشناخته، آنها را مثلاً به ستارگان ربط داده و هر جواهر را به یک ستاره زودیاک (Zodiac) نسبت داده و برای هر ماه، ستاره ای و جواهر مشخصی را معین کرده بودند. تولد هر انسان را با جواهر مختص آن ستاره از مجموعه ستارگان مشخص می‌کردند و باور بر این بود که شخص متولد شده، بوسیله نگین جواهری مختص آن ستاره حمایت می‌شود.

۲-۱-۲- قدمت استخراج فیروزه
قدیمی ترین اطلاعی که از فیروزه در دست داریم به ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح مربوط است و نوشته‌اند که فراعنه مصر این سنگ زیبا را از معادن شبه جزیره سینا استخراج کرده، در زینت آلات خود بکار می‌بردند و بدین گونه شاید استخراج فیروزه، قدیمی ترین استخراج کانهای صخره ای در تاریخ می‌باشد. ولی از همان زمانهای باستان، بهترین و مطلوبترین فیروزه در معادن ایران بدست می‌آمده که از زمانهای بسیار قدیم آن را استخراج و صادر می‌کرده اند. نام نیشابور با نام فیروزه همزاد است و در مقام تعریف، نیشابور را شهر فیروزه‌های درشت، شهری با سنگهای فیروزه و … می‌گویند. به شهادت گوهر شناسان دور و نزدیک، فیروزه نیشابور در روی زمین مقام اول را دارد. این سنگ گرانبها و پر ارزش که زینت بخش گنجینه‌های گرانبهای ثروتمندان جهان وخزاین ممالک می‌باشد همواره توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. اسناد موجود حاکی از این واقعیت است که سنگهای سبک وزن گران قیمت این شهر از دیرباز توجه امرا و کشورگشایان را به خود معطوف داشته است.

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی رفتار مصرف کنندگان

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی …