خانه / مبانی نظری / مبانی نظری کیفیت سود و مدیریت آن

مبانی نظری کیفیت سود و مدیریت آن

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری کیفیت سود و مدیریت آن

مبانی-نظری-کیفیت-سود-و-مدیریت-آنمبانی نظری کیفیت سود و مدیریت آن
دارای ۵۲ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

کیفیت سود و مدیریت آن

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
۱-۲ مقدمه    12
2-2-کیفیت سود    13
1-2-2-مفهوم سود از دیدگاه حسابداری    13
2-2-2-مفهوم اقتصادی سود    14
3-2-2-پیدایش نظریه کیفیت سود    15
4-2-2-مفهوم کیفیت سود    16
5-2-2-معیارهای اندازه گیری کیفیت سود    18
3-2-مبانی نظری مربوط به مدیریت سود    19
1-3-2-فرضیه طرح پاداش    23
2-3-2-فرضیه قرارداد بدهی    24
3-3-2-فرضیه هزینه سیاسی    25
4-3-2-تئوری نمایندگی     27
5-3-2-انواع قراردادها و نظریه نمایندگی    30
1-5-3-2-قرارداد بر مبنای رفتار یا زمان     31
2-5-3-2-قرارداد بر مبنای نتیجه یا محرک     32
4-2-هموار سازی سود    33
1-4-2-انگیزه های هموار سازی سود    35
2-4-2-ابعاد هموار سازی سود    37
3-4-2-روش های هموار سازی سود    38
1-3-4-2-تنظیم زمان معامله    39
2-3-4-2-روش های تسهیم هزینه    39
4-4-2-انواع هموار سازی سود    39
5-2-مدل های اندازه گیری مدیریت سود    42
1-5-2-مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری    42
2-5-2-مدل اقلام تعهدی یگانه     46
3-5-2- مدل جمع اقلام تعهدی     47
4-5-2-مدل توزیعی     48
6-2-نرخ بازده داراییها    49
1-6-2-تجزیه و تحلیل مالی    49
2-6-2-طبقه بندی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها :    50
1-2-6-2-معیارهای حسابداری :    50
2-2-6-2-معیارهای اقتصادی :    51
3-6-2-تعریف نرخ بازده دارایی ها :    51
4-6-2-اهمیت بازده دارایی ها :    52
5-6-2-موارد استفاده از ROA    52
7-2-پیشینه تحقیقات انجام شده    53
1-7-2- پژوهش های خارجی    53

مقدمه
براساس تئوری نمایندگی   ، مدیران در حقیقت نمایندگان مالکان هستند تا بتوانند منافع آنها را در مسیر صحیح هدایت کنند و در نهایت موجب افزایش ثروت مالکان خود گردند . مدیران وظیفه دارند با استفاده از سیستم های اطلاعاتی مناسب ، نحوه عملکرد و وضعیت مالی واحد تجاری و نیز چگونگی استفاده از منابع دریافتی را به مالکان خود ارائه نمایند . حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که اطلاعات مذکور را در قالب گزارش های مالی در اختیار مالکان (سهامداران) ، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان واحد تجاری قرار می دهد . مرکز ثقل این گزارش های مالی ، صورتهای مالی اساسی است . یکی از صورتهای مالی اساسی که توسط مدیریت تهیه شده و برای ارزیابی وظیفه برنامه ریزی صحیح مدیران ، پاسخگویی آنها و نیز اتخاذ تصمیمات اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است ، صورت سود و زیان می باشد . به دلایل مختلف مدیران واحدهای تجاری می کوشند تا از طریق روش های گوناگون حسابداری سود دوره مالی را دستکاری نمایند . از دیدگاه اقتصادی با فرض منطقی بودن رفتار افراد فرض بر این است که همه افراد در وهله اول به دنبال حداکثر کردن منافع خویش هستند و مدیران نیز از این قاعده مستثنی نیستند لذا مدیران علاقمندند در راستای حداکثر کردن منافع شخصی ، رفاه اجتماعی و تثبیت موقعیت شغلی خود تصویر مطلوبی از وضعیت مالی واحد تجاری به سهامداران و سایر افراد ذینفع ارائه نمایند (بهار مقدم ، ۱۳۸۵، ۳۷)۲ .
در سال های اخیر تحقیقات مرتبط با مدیریت سود ، هموار سازی سود و دستکاری حسابها ، حجم زیادی از متون و تحقیقات بازارهای سرمایه را در برگرفت . بطور کلی فرضیه های مورد آزمون در این تحقیقات در راستای یافتن پاسخی برای پرسش های زیر بوده است :
-چه انگیزه های مدیران را به سوی انجام مدیریت سود ، هموار سازی سود و یا دستکاری حسابها سوق می دهند .
-مدیریت سود، هموار سازی سود و دستکاری حسابها درچه محیط هایی و با چه ویژگی های مدیریتی ، سازمانی ، تجاری ، مالی و ساختار حاکمیت شرکتی بیشتر صورت می پذیرد ؟
-ابزارهای مورد استفاده مدیران برای انجام مدیریت سود ، هموار سازی سود و دستکاری حسابها کدامند ؟
یافتن پاسخ پرسش های یاد شده سرآغاز انجام تحقیقات زیادی به ویژه در زمینه مدیریت سود بوده است . از طرف دیگر گروهی از محققین علوم مالی سودآوری شرکت را ناشی از عملکرد مدیریت می دانند نه ساختار سرمایه . اندازه گیری عملکرد پایه بسیاری از تصمیم گیری ها می باشد . ارزیابی عملکرد موجب پیدایش اطلاعات مستند ، بهنگام و با ارزش برای تصمیم گیری مدیران خواهد بود . از جمله روشهای سنجش عملکرد بازده دارایی ها   می باشد .
با عنایت به مطالب مذکور این سوال مطرح می شود که : آیا رابطه معناداری بین ویژگی هایی سود و پاداش مدیران وجود دارد‌؟
در این فصل ابتدا به ادبیات مدیریت سود و محرک های آن در برانگیختن مدیران به منظور استفاده از آن اشاره می گردد و سپس ادبیات بازده دارایی ها و در نهایت پیشینه این تحقیق در خصوص رابطه بین ویژگی های سود و عملکرد ارائه می گردد .

۲-۲-کیفیت سود
برای بحث در مورد کیفیت سوم لازم است ابتدا تعاریفی در مورد مفهوم سود و اجزای آن و سپس نظریه و سایر موارد در مورد کیفیت سود ارائه شود .
 
1-2-2-مفهوم سود از دیدگاه حسابداری
سود یکی از اساسی ترین عناصر صورت های مالی(صورت سود و زیان) است ، که همواره مورد توجه کلیه ذی نفعان قرار گرفته است و از آن به عنوان معیاری برای ارزیابی تداوم فعالیت ، عملکرد واحد تجاری ،‌سنجش توان سودآوری و پیش بینی فعالیت های آتی واحد تجاری استفاده می شود . سود خالص یک واحد تجاری ، همواره به وسیله طیف وسیعی چون ، سرمایه گذاران ، اعتبار دهندگان ، حرفه حسابداری ، مدیران مالی ، تحلیل گران بازار سهام و …. مورد استفاده و ارزیابی قرار می گیرد. اندازه گیری سود به شکل ادواری برای واحدهای تجاری شاید هدف نخست فرایند حسابداری باشد. اصطلاح سود یکی از غیر ثابت ترین مفاهیم در دنیای تجارت است. سود حسابداری بر مبنای فرض تعهدی و در چارچوب اصول پذیرفته شده حسابداری اندازه گیری می شود .

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی رفتار مصرف کنندگان

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی …