خانه / مبانی نظری / مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه و ثانویه

مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه و ثانویه

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه و ثانویه

مبانی-نظری-نهادهای-مالی-و-بازاراولیه-و-ثانویهمبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه و ثانویه
دارای ۴۶ صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه

مقدمه
در این بخش از تحقیق، تعریفی از عرضه عمومی اولیه، فرایند اجرا، انواع و علل ناهنجاری های IPO به همراه توضیحی پیرامون عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران بیان خواهد شد.

۲ـ۲ـ نهادهای مالی 
هر روزه مردم به تعداد زیادی از وام گیرندگان مانند دولت، بنگاه های اقتصادی و افراد وام می دهند.
وام گیرندگان از طریق بازارهای مالی مستقیما با وام دهندگان تماس نمی گیرند بلکه وام دهی و وام گیری به طور غیر مستقیم و به واسطه نهادهای مالی ، انجام می پذیرد به این صورت که، این بازارها به عنوان عامل اصلی در کانالیزه کردن منابع و وجوه مازاد از بخش هایی که دارای منابع اضافی بوده و توان و قدرت و یا موقعیت به کارگیری آن را ندارند، به سمت بخش هایی که دارای کسری منابع بوده ولی توان و قدرت کافی در امر
سرمایه گذاری دارند، عمل می نمایند. بازارهای مالی  که شامل بازار پول، سرمایه، بازار تنزیل  ، بازار اوراق بهادار و بازار ارز می باشند، نقش های زیر را بر عهده دارند:
۱٫    تعیین قیمت برای دارایی مالی : قیمت دارایی مالی، از تقابل عرضه و تقاضای آن دارایی تعیین می گردد که تحقق این امر مستلزم وجود شرایطی نظیر کارا بودن بازار و رقابتی بودن آن می باشد؛ در اینجا کارایی و رقابت، مکمل یکدیگرند یعنی هرچه شرایط رقابتی تر باشد، کارایی افزایش یافته و در نتیجه قیمت دارایی های مالی و وجوه و سرمایه به واقعیت نزدیکتر گشته و شرایط را برای اتخاذ تصمیم عقلانی برای عرضه کنندگان و متقاضیان وجوه فراهم می نماید و در نتیجه تخصیص بهینه منابع فراهم می شود.
۲٫    ارائه اطلاعات و کاهش هزینه های معاملات: بازارهای مالی به عنوان حلقه ارتباطی میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران در ارائه اطلاعات صحیح و کاهش هزینه های انجام معامله می باشند. در صورتی که بازارهای مالی بتواند در تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات، به درستی عمل نماید، در آن صورت برای هر دو گروه یاد شده این اطمینان حاصل می گردد که بازده سرمایه گذاران و نیز هزینه های تامین مالی قابل قبول خواهد بود.

۲ـ۳ـ بازار پول و سرمایه 
بازارهای مالی را بر اساس سررسید حق مالی، می توان به دو بخش بازار پول و بازار سرمایه طبقه بندی نمود که با توجه به عملکردهای مخصوص به خود نه تنها از یکدیگر جدا نیستند، بلکه عمدتا مکمل هم نیز می باشند.

۲ـ۳ـ۱ـ بازار پول
بازار پول یکی از اجزاء بازار مالی است که در آن، سررسید مطالبات کوتاه مدت می باشد و اوراق بهاداری که در این بازار مورد معامله قرار می گیرند، دارای سررسید کمتر از یک سال می باشند به همین دلیل، این بازار از ریسک کمتری نسبت به بازار سرمایه برخوردار است.
در این بازار، پس انداز کنندگان وجوه، نمی توانند مستقیما به متقاضیان وجوه مراجعه نمایند لذا این ارتباط صرفا توسط نهادها و واسطه های پولی میسر می گردد.
برخی از ویژگی های بازار پول که معروف ترین آن ها سیستم بانکی است، عبارت از این که ابزارهای این بازار دارای ریسک کم، نقدینگی بالا، نرخ بهره بالاتر از حد معمول و سرعت بالای انجام معاملات بوده و ابزارهای شناخته شده آن ها نیز، اوراق خزانه دولتی، اوراق تجاری، گواهی های سپرده، گواهی های پذیرش بانکی، دلار اروپایی، بازار بین بانکی، اوراق قرضه کوتاه مدت موسسات وابسته به دولت و وجوه بانک مرکزی می باشند.

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی رفتار مصرف کنندگان

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری هوش بازاریابی و بررسی …