خانه / مبانی نظری / مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری

مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری

مبانی-نظری-نوجوانی-و-بزهکاریمبانی نظری نوجوانی و بزهکاری
دارای ۹۶ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


نوجوانی و بزهکاری

فصل دوم :
تاریخچه ای از روان شناسی نوجوانی    10
تعاریف نوجوانی    12
دنیای تازه افکار نوجوانی     15
بزهکاری     22
تعریف بزهکاری     25
طبقه بندی بزه     26
دیدگاه کلاسیک     27
نظریه یادگیری اجتماعی     28
نظریه ناکامی یا فرصتهای نابرابر    28
تفاوت بزهکاری و مجرم     30
عوامل خانوادگی     32
عوامل موجود در مدرسه     39
عدالت برای نوجوانان     43
نظریه آنزیک در مورد تأثیر شخصیت در بزهکاری     45
جمع بندی و نتیجه گیری     47
پیشینه تحقیق     49
پژوهشهای معاصر    51
راه های پیشگیری    53
نظریه فلاسفه یونان    56
عزت نفس     62
ابعاد عزت نفس     64
مفهوم خود     65
ابعاد خویشتن    66
عوامل موثر بر سطح خودپنداری   

فصل دوم

–    تاریخچه نظری ( تعاریف ومعانی ، سابقه تاریخی ، انواع نظریات ، عوامل موثر ، نتایج و پیامدها راههای کنترل و درمان و ….)
–     پیشینه عملی تحقیق ( خلاصه گزارش تحقیق های انجام شده در این زمینه در ایران و در خارج از ایران و نقد و بررسی نتایج این تحقیق ها )
 
تاریخچه مختصری از روان شناسی نوجوانی :
منظور از روان شناسی نوجوانی مطالعه علمی متحولات روانی انسان بین سالهای ۱۲ تا ۲۰ سالگی است . افلاطون شاید اولین فردی باشد که به ارزش نوجوانان آن طور که باید وشاید پی برده است و به این مسائل تربیتی و مشکلات آنان توجه نموده است .
او در اغلب کتاب هایی که به مکالمات سقراط با نوجوانان اختصاص داده است دوران بلوغ به یک نوع “ شراب زدگی روان “ تشبیه کرده است که در آن احساسات و عواطف به رفتار و اندیشه چیره می گردند .
ارسطو بر عکس افلاطون تغییرات جسمی و جنسی دوران بلوغ را مورد توجه قرار می دهد . (بهرامی، ۱۳۷۱،ص۲)
بعد از ارسطو از ژان ژاک روسو می توان نام برد . کتاب امیل او اولین رساله ای است به طور جدی به بررسی رفتار دوران نوجوانی پرداخته است  و راههای تربیتی متناسب به رشد را نشان داده است . روسو برای دوران بلوغ اهمیت بسیاری قائل است و آن را بر خلاف گذشتگان که جزئی  از روان شناسی کودک می دانستند “ تولد ثانوی” می نامد.
   در سالهای بین ۱۸۰۰ و ۱۸۵۰ که موضوع تحولات جسمی و جنسی دوران بلوغ مورد توجه خاص پزشکان قرار گرفت روش مطالعه به طور محسوسی تغییر یافت . در این زمان روش بالینی جانشین روش درونگری و عینی گردید .(بهرامی، ۱۳۷۱،ص۱۳)
در سال ۱۸۹۱ برنهایم نتایج تحقیقات خود را در مقاله یی تحت عنوان “ مطالعه در باره نوجوانان ” اهمیت و دقت سرآغاز روان شناسی بلوغ دانست .
  در سال ۱۹۴۰ استانلی هال کتاب خود را در مورد نوجوانانی که نتیجه ۲۲ سال تحقیق و مطالعه او بر روی هزاران نوجوان آمریکایی بود منتشر ساخت . بعد از استانلی هال روانشناسان  دیگری از قبیل لانکاستر ، استرن ، اسپرانژه ، ماندوس ، تحقیقات او را در کشورهای دیگر دنبال کردند . با این وصف باید اعتراف کرد که هنوز مسائل و مخاطب ناشناخته بی شماری در این علم باقی است .
موریس دبس ، در کتاب “ چگونه نوجوانان را مطالعه کنیم ” می نویسد:
در هیچ یک از علوم انسانی ، انسان به اندازه روان شناسی نوجوانی کاغذ سیاه نکرده است و با این وصف در هیچ  یک از آنها معلومات انسان تا این حد ناقص نیست .
 باید افزود که علت این امر البته غلط بودن روش مطالعه نیست بلکه متنوع بودن موضوع مطالعه یعنی روحیه نوجوانان است که طبقه بندی آنها را مشکل و شاید محال می سازد .( بهرامی ،۱۳۷۱ ، ص ۱۳ )
 ارسطو  ، تغییرات مربوط به بلوغ جنسی ، تاریخ تقریبی آن را در دختران و پسران یونانی ، حدود چهارده سالگی تعیین کرده است . او این تغییرات جسمانی پسران را معلول فعالیت غده های جنسی می دانست و در خصوص تغییرات روانی همزمان باتغییرات جسمانی ، ارسطو معتقد بود می بایست از دختران به علت فعالیت شدید جنسی ، حفاظت و حراست بیشتری شود .
ارسطو معتقد بود صفات و خصوصیاتی که نوجوانان را از بزرگسالان متمایز می سازد اگر چه همزمان با بلوغ هستند ولی ارتباط مستقیمی به آن ندارد و ناشی از کمبود تجربه در نوجوانان اند تا ساختمان بدین و فیزیولوژیک آنها . تقریبا تا قرن نوزدهم تعریفی بهتر از تعریف ارسطو در مورد نوجوانی دیده نمی شود.
برای اولین بار استانلی هال نوجوانی را به حیطه روان شناسی جدید وارد کرد و نظریه وی یک نظریه تکوینی است . بررسی های انگیزه ای رشد برای شاگردان او به خصوص شاگردان وی از  روش های جالبی برای پژوهش استفاده می کردند مانند : پرسشنامه و استفاده از شرح تجربیات شخص.
مکتب فکری دیگر دیدگاهی است که بلوغ را امری اجتماعی می داند و تمام نمودها و ویژگی ای نوجوانی را مولود شرایط اجتماعی دانسته ، از همین رو بلوغ را واقعیتی اجتماعی بشمار می آورد .(احدی ، محسنی ، ۱۳۶۹ ، ص ۱۲)

دانلود فایل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

درباره ی linkfail

همچنین ببینید

مبانی نظری انواع راهبردهای تنظیم شناختی هیجان

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins. مبانی نظری انواع راهبردهای تنظیم شناختی …